JANGAN PUTUS ASA ?

dekat google translate putus asa : despair

kalau dekat kamus dewan : *carilah sendiri 





kita mulakan sketsa :

perbualan antara dua orang #girl talk :[

k : haihhh ..

m : ehh kau kenapa ?

k : entah , tak tahu .

m : dah tuu mengeluh panjang tuu kenapa ?

k : lah , salah ke kalau aku mengeluh panjang pon ? aku bukannya ganggu kau pon .

m : ekk elehh , yelaayelaa .

sejam kemudian

k : huhhhhh .

setengah jam kemudian

k : ahhhhhhhhhhhhhh .

dua jam kemudian 

k : hmmmmmmmmmm

beberapa saat kemudian

k : aa...

( m menyampuk )

m : ehh kau tak payah mulakanlah keluhan memanjang kau tu ! sakit telinga aku tau . gajah yang telinga besar tu pon taknak dengar kau mengeluh tau ! cer cerita ape jadi sebenarnyaa .

k : aku sebenarnyaa ...

m : sebenarnya ape ?

k : sebenarnya aku .. aku , aku ...

beberapa minit kemudian

k : err

m : dahlah aku nak tidolah macam ni . buang masa aku jea .

k : yelaayelaa . aku sebenarnyaa dahh putus asa nak buat kuih ! tak jadi kuihnyaa . aku nak buat tart nenas , jadinyaa cookie nenas . keraslah pulak . dua kali aku cuba ! kali ketiga aku dahh tak cukup tepung . dah malas dah aku nak buat .

m : ekk elehhh , aku ingat kau putus cinta . baru nak tauu kehidupan 'bercinta' kau . tngktngk kuih kau tak menjadi ?? eee buang masa aku betullah .

k : dahlahh , tak nak tau sudah . pi lahh tidoo . eeee sakit hati aku jeaa .

m : alaaa , yelaa . salah akulah . ehh tapi janganlah cepat putus asa . kau ni ponn . entahentah kuih kau tu terlampau sedap kot ! sebab tulahh , tibatiba diaa bertukar jadi kuih lain . sebab dia tak nak orang rasa kuih kau kot *nak sedapkan hati laa tuu :p

k : ehhehh , yelaa kot ! ahhhh bagus punyaa roomatelahh . kihkihkih

m : ehh aku mmng bagos pon . #blablabla .. pot pet pot pet ..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

okay , sorilahh sketsa ni mengarut sikit . tapi ini kisah separuh benar tauu . muahaha . ehh ape pon , aku nak update post pon sebab nak mintak maaf dekat korangkorang di sana kalau aku buat salah :']

yelaaa , raya dah nak dekat . bulan puasa pon dah nak habiskan ? ohh daaaaaan selamat menyambut cuti sekolah ya ? #ehh cepatnyaa aku nak cakap ..

papepon , mintak maaf ya semuaaaa ! #ikhlas dari lubuk hati =__=