sejarahsejarah !

amacam cutii korang haa ? terpuruk jeaa dlm rumah ? ohh jangan risau . aku pon cmtuu jgk ! yess , pada hujung minggu lps , aku balik laa kampung . habis aku menjerit berjumpa dengan sepupu2 tersayang aku ! lagilagi aliasyahirahbintiamir ! dua malam aku sleepover kt rumah diaa .

semua benda kite org borakborak . sampaikan ade satu masa , dia tanya aku .



" Nina , cita-cita nina ape ? "


diam ..


nasib baik mase tuu kite org dah nk tidoo , dlm bilik dia tuu gelap jeaa , ta nmpk batang hidung diaa pon . aku dah agak , mestii dia nk tanya punya solan nihh . terus aku jadii sebak . nk ckp pon mcm org looser . seriously , aku dah bnyk fikir nk jadi ape . banyak kali dah aku tngk 3 idiots , tapii aku masih tak tahu nk jadii ape . memang aku masih muda utk memilih kerjaya . tapii aku takut aku terlambat sahaja nk memilih .

sepupu aku yg tuatua dah memilih kerjaya dorang :))

along- on the way to be a PILOT . nina doakan yg terbaik utk along !!!

angah-ape ntah , ta ingat :))

abang (saya punya abang) - architect ? doa-doakan laa dia ya ?

kakya (aliasyahirahbintiamir) - doktor ! aku nk dia jadi doktor sakit puan , tapii lantak dialaa nak pilih ape :)

kakna / kak nina ( saya laa tuu ) - haaaa ? kerjaya ape pulak nihh ?

okayy , aku laa yg last senior daripada 10 sepupu daripada belah famili ibu aku ! yang lain semua sekolah rendah dan ade yang nk masuk tadika tahun depan .

hmm , macammacam bendaa aku cuba ..

- kerja kt opis - weee ! kecikkecik dulu , aku suka sgt main angkat2 fon . muahahaa

-jadi orang dekat kaunter pembayaran - waktu kecik jgk aku suka main kira2 duit , main dekat mesin pembayaran utk kanak2 punyaa . HAHAA

-pemain bola sepak- nak pilih ni laa ! hahaa , lupaa pulak aku nii perempuan islam :)

-jadi pemilik kedai pizza / cafe - naik darah aku kang =_____=

- pengarah ? - takut ending story ta bez . huhuhuuu

- architect - takkan dua2 adik-beradik jadii architect kott ?

-pensyarah ? - muahahaa , cakap kt depan kelas pon boleh gagap !

- laywer - yeahh ! aku kan sukaa berdebat , sukaa ckp psal politik . tapii aku rase ta sesuai utk aku  :(





ohh well , belom tiba masa aku kot utk pilih kerjaya :(